hematospermia – air mani bercampur darah

Spread the love

SAYA berumur 28 tahun dan masih bujang. Sebelum ini saya selalu melakukan onani tetapi sudah sebulan berhenti. Ketika berpelukan dengan teman wanita, saya seakan terangsang dan sesuatu terkeluar daripada alat sulit saya.

Mulanya saya menyangkakan air mani tetapi sebaliknya darah. Saya benar-benar terkejut kerana saya tidak merasa sakit, hanya terangsang seolah-olah ketika saya ingin melakukan hubungan seks.
Alex
Kuala Lumpur

Anda terpancut air mani dan mendapati ada campuran darah dalam air mani anda.

Darah dalam air mani dikenali sebagai hematospermia. Jika ia terkeluar daripada tempat luka dalam salur kencing anda, sudah tentu darah juga akan keluar ketika membuang air kecil dan salur kencing anda akan terasa sakit.

Jika darah tidak keluar ketika anda kencing, maka darah yang keluar itu sudah tentunya datang daripada pundi prostat atau daripada pundi seminal atau daripada salur sistem ejakulasi.

Ini boleh berlaku jika bahagian itu mengalami keradangan dan ejakulasi itu mungkin membuatkan saluran darah kecil tercedera dan mengeluarkan darah dalam kandungan air mani.

Kemungkinan ini berlaku kepada anda memang tinggi memandangkan anda dalam keadaan yang amat teruja dan mencetuskan ejakulasi secara kuat.

Memandangkan anda kerap melakukan onani, sudah pasti anda akan cuba mengawal ejakulasi, bagaimanapun ia gagal dan ejakulasi keluar secara kuat.

Apabila bengkak dan pendarahan itu lega, darah tidak akan kelihatan. Tetapi, masalah keradangan bahagian itu perlu mendapat rawatan sewajarnya.

Biasanya, jika anda biarkan saja tanpa berbuat apa- apa, keadaan ini akan turut menjadi lega tetapi perkara ini boleh berlaku kembali pada kemudian hari.

Jika itu berlaku, anda perlu berjumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan dan jika terdapat jangkitan, doktor akan beri rawatan sewajarnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Users who found this page were searching for:

  • air mani bercampur darah
  • air mani campur darah
  • punca air mani mengeluarkan darah
  • penyakit apa air mani darah
  • terpancut darah bercampur air mani