Naluri seks yang kuat

Spread the love

ADAKAH melakukan hubungan kelamin terlalu kerap akan mendatangkan masalah atau penyakit pada masa depan?

Saya mengaku mempunyai naluri seks yang kuat dan hampir setiap hari melakukan hubungan kelamin dengan isteri. Kadangkala isteri yang mula dan sebaliknya.

Jadi tiada istilah ‘tidak mahu’ antara kami, membuatkan hubungan kami bahagia. Ada kalanya, dalam sehari sampai tiga kali kami melakukan hubungan kelamin.

Saya ingin bertanya, apakah ada kesan sampingan daripada aktiviti kelamin yang kerap seperti cepat mandul dan pelbagai kesan sampingan?

AZIM

Tampin, Negeri Sembilan

Manusia saja satu-satunya makhluk Tuhan yang berkemampuan melakukan hubungan seksual pada bila-bila masa tanpa batasan. Mungkin kerana itu bilangan manusia begitu ramai berbanding makhluk Tuhan yang lain.

Jika ditinjau sejarah kuno manusia, nenek moyang kita kerap melakukan hubungan seks kerana itu saja hiburan yang ada. Dibandingkan dengan situasi masa kini, banyak pilihan lain selain seks kerana adanya pelbagai hiburan seperti televisyen dan radio.

Lebih-lebih lagi, nenek moyang kita mempunyai kekuatan fizikal serta stamina yang mantap kerana banyak menggunakan tubuh badan untuk aktiviti harian kecuali kita pada zaman moden ini yang banyak bergantung kepada peralatan serta teknologi dan menjadi malas, selain tidak bertenaga untuk melakukan aktiviti fizikal seperti seks.

Benar, seks ialah aktiviti fizikal yang memerlukan tenaga, kekuatan fizikal, stamina dan daya badan.

Bayangkan jika kita tiada stamina dan kurang daya, tentu kita akan rasa letih selepas bersetubuh dan ini membuatkan kita berasa sukar untuk berintiman secara tetap.

Ada segelintir individu jarang melakukan seks kerana takut letih dan lemah selepas melakukannya selain bimbang gagal menjalankan kerja serta tugas harian mereka!

Mereka tidak tahu seks itu penawar segala tekanan. Malah, seks memberi semangat serta meningkatkan kekuatan badan dan daya tahan badan.

Pasangan yang kerap bersetubuh adalah sihat dan segar kerana persetubuhan itu adalah ‘senaman’ paling hebat untuk kesihatan jantung, otot selain sendi.

Ketika bersetubuh, degupan jantung meningkat, juga tahap pernafasan, otot pula dalam keadaan separa tegang manakala sendi dalam keadaan aktif.

Ketika klimaks, pelbagai kimia badan keluar seperti ‘beta endorfin’ dan ‘oxitosin’ untuk memberi kesegaran dan ketenangan, selain memantapkan silaturahim dengan pasangan.

Hormon ‘ADH’ yang keluar ketika berintiman meningkatkan keserasian antara pasangan, membuatkan mereka hanya seronok dengan pasangan itu saja!

Oleh itu, anda tidak perlu khuatir kekerapan seks yang anda lakukan. Anda sihat dan boleh lihat sendiri ia tidak memudaratkan kesihatan anda dan pasangan. Kata orang, tepuk dada tanya selera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...