Petua Melewatkan Pancutan Air Mani (Petua Melayu Tradisional)

Spread the love

1. Sila dapatkan gambir kudat atau gambir sarawak (boleh dibeli) dengan sedikit air dan kemudian menyapunya di bahagian kepala zakar sahaja. Usah disapu terlalu banyak kerana ini mengakibatkan zakar terus tegang tanpa
memancutkan mani dalam masa yang amat panjang. Sapukan kira-kira 20 minit sebelum jima’.

2. Sediakan 10 butir biji kapas dan satu sudu minyak jarak. Tumbuk biji kapas hingga lumat dan gaulkan bersama minyak jarak hingga sebati. Sapukan minyak ini pada zakar dengan mengurutnya perlahan-lahan 5 hingga 8 minit sebelum jima’.

3. Ambil sedikit kacang lulai hitam (biasanya dijual di kedai jamu atau ubat Cina) dan tumbuk hingga lumat. Campurkan dengan sedikit air hingga sebati dan sapukan sedikit pada zakar dengan mengurut perlahan-lahan 5 hingga 8 minit sebelum jima’.

4. Ambil hampedu kambing atau ayam jantan yang baru disembelih. Pecahkan dan lumurkan pada zakar hingga rata lebih kurang 2 hingga 5 minit sebelum jima’.

5. Ambil darah kelawar, gosok pada kedua tapak kaki hingga kering darah itu. Basuhlah hingga bersih. Kemudian Boleh jima’.

6. Ambil kuning telur, bubuh sebuku bawang merah, sebuku bawang putih, campur sedikit air. Jerangkan sehingga mendidih. Makan di waktu Asar sebelum makan petang.

7. Ambil hempedu ayam jantan. Gosokkan disekitar lubang zakar serta sekelilingnya kira-kira 5 minit sebelum jima’.

8. Ambil bawang merah secawan, sebiji kuning telur, hancurkan bawang merah, kacau dan minum 3 pagi berturut-turut. Petua ini akan dapat menolong memekatkan air mani, dengan pekatnya air mani maka akan lebih lewat ia keluar.

9. Ambil limau purut dan lada sulah, pipis halus. Makan semasa mahu berjima’.

10. Makan hati kambing yang di ‘kasi’, ia dikatakan boleh menahan mani.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Users who found this page were searching for:

  • khasiat kacang lulai
  • petua melewatkan pancutan air mani buju permata yang hilang