Senaman keempat dalam merawat lemah syahwat dan mati pucuk

Spread the love

Senaman batin keempat

Tidak sedikit orang yang mengalami gejala ter-pancutnya mani sebelum waktunya antaranya ber-sebab dari rasa ngilu (sensitifl yang luar biasa pada zakar. Doktor di Barat mengesani rasa sensitif yang menyebabkan pancutan mani sebelum waktu bera-da di kawasan kepala zakar dan juga di batang zakar.

Menurut Timur, sebab pancutan sebelum waktu ini adalah kerana tubuh mengandungi banyak air; menyebabkan zakar menjadi sejuk, darah tidak me-ngalir dengan baik, makan makanan panas dain yang termasuk jenis gatal seperti udang kecil. Ini boleh mengakibatkan zakar ngilu walaupun tegang dengan baik.

Gerakan ini dilakukan ketika zakar masih tegang di waktu pagi. Pada waktu ini, rasa ngilu adalah pa-ling tinggi. Gerakan ini akan mengasah kepala zakar, membiasakannya pada geselan. Kepala zakar amat sensitif pada geselan. Dengan melatihnya, rasa sen-sitif sewaktu jimak akan dapat dikurangkan.

Gerakannya: Tarik nafas hingga penuh paru-paru. Pegang batang zakar degan agak kuat supaya darah tertumpu ke kepala zakar dan ini menyebab-kan kepala zakar mengembang. Dengan meng-gunakan perut tapak kaki, gosok atau asah kepala zakar ke arah hujungnya. Ketika melakukan ini ta-han nafas, lalu hembuskan. Lakukan 3 kali.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...