Jauhi tabiat melancap

Spread the love

ZAKAR saya tidak keras dan susah menegang. Ia mungkin kesan daripada kekerapan saya melakukan onani satu masa dulu. Sehingga ini, saya masih dihantui masalah itu.

KIMI
Pahang

Untuk lelaki, zakar satu-satunya organ yang sukar dikawal minda. Bayangkan, sejak di dalam perut ibu, zakar menunjukkan fungsinya apabila doktor mudah mengenal pasti jantina anak lelaki ketika janin yang cukup sifat mencapai ereksi.

Ereksi janin lelaki kerap berlaku, lebih-lebih lagi ketika mahu membuang air kecil, dan proses ini kekal sehingga bayi lelaki itu mahu dilahirkan.

Kanak-kanak lelaki mula mengenali ereksi apabila dia menyentuhnya. Sememangnya anggota itu sensitif kepada sentuhan dan apabila teruja, ia akan tegang.

Proses akil baligh membuatkan anggota kelamin itu lebih aktif akibat tindak balas hormon testosteron dan membuatkan perasaan menjadi teruja dengan pengeluaran air mani.

Apabila perasaan itu dapat dikawal, proses ereksi juga dapat dikawal kecuali ereksi spontan seperti ereksi pagi dan ereksi akibat sentuhan kepada zakar.

Anda boleh tahu anggota kelamin anda menjalankan fungsinya apabila merangsangnya. Apabila anggota itu keletihan, tindak balasnya kurang dan ketika itu ia tidak akan mengikut kehendak anda.

Ia tidak akan keras atau menegang seperti yang anda mahu. Jadi tanggapan bahawa anggota kelamin anda tidak atau kurang tegang pada waktu pagi atau pada waktu ia sepatutnya menegang disebabkan aktiviti onani, memang tepat.

Anggota kelamin mempunyai fungsi tertentu. Ia mengikut ragam fungsinya dan bukan ragam tuannya. Jauhi tabiat melancap kerana ia hanya mendatangkan keburukan.

Elak memberi tekanan kepada anggota kelamin anda. Insya-Allah, ia akan jadi sihat dan sempurna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...