Masalah mati pucuk di kalangan lelaki muda

Spread the love

KEBELAKANGAN ini saya banyak kendali kes disfungsi erektil di kalangan lelaki muda. Memandangkan kekerasan zakar atau ereksi sangat penting, malah rata-rata beranggapan ia lambang kelelakian, ramai sama ada belum atau sudah berkahwin ragu-ragu mengenainya.

Mereka yang mengalami perkara ini pasti cuba berikhtiar serta mendapatkan bantuan tukang urut. Tidak kurang juga mencari produk berkaitan yang dijual di kaki lima dan kedai jamu.

Selepas mencuba, mereka dapati ia tidak berkesan lalu mencari ‘penawar’ daripada pelbagai produk dari Barat. Saya sarankan lelaki yang mengalami masalah ini terus mendapatkan rawatan dan bertanya doktor pakar.

Jangan cari rawatan tradisional atau jamu kerana jika tersalah langkah, ia memudaratkan alat kelamin.

Sebenarnya, kebanyakan masalah berlaku kerana perubahan usia. Namun pada orang muda, ia sebenarnya masalah biasa.

Jika seseorang lelaki di peringkat akhil baligh, zakar mudah terangsang dan mengeras akibat tindak balas hormon syahwat dan perasaan seksual ketara.

Namun bila masuk peringkat remaja, perasaan ‘teruja’ itu semakin hilang, lebih-lebih lagi lelaki melakukan pelbagai perkara untuk mengetepikan perasaan syahwat.

Lelaki juga perlu tahu, tahap dan kekuatan ereksi seseorang memerlukan kemasukan darah yang banyak dalam otot zakar. Otot zakar pula perlu mudah mengembang dan memberi ruang supaya darah masuk dengan padat di dalam zakar, otot lantai pelvis atau otot kemut.

Otot berkenaan juga perlu dalam keadaan kukuh dan langsing. Namun, ia perlukan rangsangan syahwat yang memberahikan. Jika satu daripada tiga perkara itu tiada atau kurang, tahap ereksi menjadi lemah.

Badan sihat dan cergas tentu mendapat kekuatan dan rangsangan ereksi baik. Lelaki harus mengamalkan gaya hidup sihat, melakukan senaman berkala, elak minuman keras dan tidak merokok.

Anda boleh tingkatkan daya ereksi dengan memantapkan otot lantai pelvis anda iaitu otot kemut. Lakukan senaman Kegel secara berkala.

Selain itu, pengambilan makanan tambahan yang sesuai membantu memantapkan tenaga badan.

Amalan pengambilan tongkat ali dalam bentuk dan jumlah yang sesuai untuk badan, contohnya ekstrak standard seperti larutan air ‘NU-PREP 100’, mengikut kajian saintifik dan klinikal boleh meningkatkan metabolisme badan, memantapkan kekuatan otot, melancarkan tenaga syahwat serta menguatkan tahap hormon testosterone.

Begitupun, jika cara ini tidak berkesan, anda perlu jumpa doktor serta menjalani pemeriksaan kesihatan dan mendapatkan rawatan sewajarnya.

Selain itu, lelaki harus tahu, masalah ereksi adalah petanda awal penyakit jantung dan masalah mati pucuk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...