Seluar ketat menyebabkan zakar senak

Spread the love

SAYA berumur 21 tahun dan sering rasa sengal pada sebelah kiri zakar. Buah zakar kiri saya pula berada di depan manakala buah zakar kanan di belakang.

Saya juga merasa sengal dan sakit di bahagian belakang, manakala badan terasa panas seperti mahu demam.

AMIN
Melaka

Nenek moyang kita menggunakan pakaian yang selesa pada tubuh, sedangkan kita memilih pakaian ketat atau ‘body hugging’.

Jika pakaian sendat atau ketat pada tempat atau bahagian tubuh seperti anggota kelamin, kita mula terasa kurang selesa, sakit dan sengal di bahagian tertekan itu.

Bayangkan lelaki yang memakai seluar dan seluar dalam ketat berjalan jauh atau menaiki motosikal atau kereta. Pakaian ketat itu memberi tekanan kepada anggota kelaminnya.

Ditambah pula dengan perubahan yang berlaku kepada anggota kelamin seperti kemunculan ereksi spontan dan penarikan buah zakar dan cengkaman kerandut buah zakar.

Sudah tentu lelaki itu mengalami pelbagai ‘rasa’ selepas menanggalkan pakaiannya atau bertukar posisi. Anda lelaki muda dan mudah mengalami ereksi spontan.

Jika kedudukan zakar anda pada satu tempat dan tersorok dan kebetulan anda mencapai ereksi, sudah tentu anda terasa sakit ketika mengubah posisi.

Mungkin perasaan sakit yang anda alami ada kaitan dengan perkara itu.
Perasaan panas atau ‘demam’ boleh berlaku bila-bila masa dan sistem kawalan suhu badan akan menjalankan tugasnya supaya ia dalam keadaan stabil.

Tidak hairan jika seseorang yang muda seperti anda mempunyai rasa seperti ingin demam. Jika inginkan pengesahan sama ada benar-benar demam, anda perlu catat suhu badan.

Saya pasti suhu badan anda ‘normal’. Bagaimanapun, sila rujuk kepada doktor jika kita rasa badan tidak berfungsi seperti biasa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Users who found this page were searching for:

  • buah zakar rasa senak dibahagian belakang
  • seluar ketat menyebabkan zakar sakit