Senaman ketiga dalam merawat lemah syahwat dan mati pucuk

Spread the love

Senaman batin ketiga

Kegiatan seksual yang sempurna me;imerlukan keseimbangan otot paha serta lutut adalah amat per-lu dalam keskes lemah syahwat. Otot-otootini pula berhubung secara langsung dengan urat-unat di kaki. Otot-otot di belakang sepatutnya menjadi bcuat. Pada tulang belakang, iaitu di bahagian pingganig; terletak urat-urat yang menegangkan zakar jika mendapat rangsangan otak atau rangsangan sentuham. Gerakan ini dapat membantu ke arah meningkatkatm kemam-puan di bahagian-bahagian tersebut.

Gerakannya: Duduk bersila dengan keedua tapak kaki disatukan. Kedua tangan memegang ibiu jari kaki kanan dan kiri. Tarik nafas secara pelan-pelan dan dalam seraya menarik ibu jari kaki itu ttiampir ke kemaluan. Tapak kaki seboleh-bolehnya disatukan. Lutut seboleh-bolehnya mahu mencecah lantai. Jika zakar tegang1 maka seharusnya tarikan itu mencecah lantas mencelahkan kepala zakar di antara dua tapak kaki di bahagian yang melengkung di tapak kaki itu. Ketika tarikan berlaku, tumpuan tenaga akan tertum-pu ke otot belakang, dan akan terasa ia diuirut. Sele-pas itu barulah lepaskan nafas secara secara pelan-pelan seraya letakkan kaki ke kedudukan yang mula-mula tadi. Lakukanlah gerakan ini sebanyalk 3 kali. Dari kedudukan sebelum ini, tarik kedua-dua jari kaki supaya tumit terbuka ke arah depan, tetapi tumit tetap disatukan. Tarik nafas dengan pelan-pelan dan dalam. Dengan pelan-pelan maka rebahkan tubuh ke depan dengan keadaan tangan masih memegang ibu jari kaki.

Jejakkan kepala ke lantai. Jika tidak bo>leh dije-jakkan usahlah dipaksa, buat sekadar terdaya. Balik ke kedudukan yang mula-mula dan hembuskan nafas. Gerakan ini menseimbangkan otot paha, bela-. kang, dan baik untuk pinggang. la dapat mengubati lemah tenaga batin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...